Η όραση είναι – μαζί με την ακοή – μία από τις πρωταρχικές αισθήσεις μέσω των οποίων γίνεται η αρχική πρόσληψη μιας πληροφορίας. Την πληροφορία αυτή την επεξεργάζεται στη συνέχεια ο εγκέφαλος και αποφασίζει πώς πρέπει να αντιδράσει.

Εννοείται πως τα μάτια μας είναι το βασικό εργαλείο που χρησιμοποιούμε για την ανάγνωση, ενώ παίζουν σημαντικότατο ρόλο και σε όλες τις «σχολικές» και ακαδημαϊκές μας προσπάθειες.

Τι σημαίνει όμως αυτό για την Εξειδικευμένη Κινησιολογία και την κίνηση μέσω της μάθησης;

Αν τα μάτια μας δεν είναι σε θέση να παρακολουθήσουν ως ομάδα μια οριζόντια γραμμή που ξεκινά από τα αριστερά και φτάνει στα δεξιά και πάλι πίσω, τότε ένα από τα δύο κάποια στιγμή παύει να  «βλέπει», επηρεάζοντας έτσι την ικανότητά μας για κατανόηση ενός κειμένου. Ουσιαστικά, το ένα μάτι μας παύει να προσλαμβάνει την οπτική πληροφορία ή την προσλαμβάνει αλλοιωμένη.

Όταν το παιδί σας μπερδεύει τα σχήματα, αντιστρέφει γράμματα ή/και αριθμούς, πηδάει λέξεις ή γραμμές, υπολογίζει λάθος την απόσταση ή δυσκολεύεται να αντιληφθεί το βάθος, μπορείτε να υποψιαστείτε πως έχει δυσκολίες στον τρόπο που οπτικά αντιλαμβάνεται τα πράγματα. Η οπτική αντίληψη μπορεί να επηρεάσει τις δεξιότητες τόσο της αδρής όσο και της λεπτής κινητικότητας, την κατανόηση κειμένου και τα μαθηματικά. Ευτυχώς, η στοχευμένη κίνηση μπορεί να το βοηθήσει ουσιαστικά σε όλα αυτά.

Ένα κομμάτι των δραστηριοτήτων του Κέντρου Κιναισθητικής Νοημοσύνης έχει ως στόχο τη δουλειά με τα μάτια, προκειμένου αυτά να μπορούν να υποστηρίζουν τις προσπάθειες μάθησης παιδιών και ενηλίκων.

Η προσέγγιση είναι εκπαιδευτική και το ίδιο το παιδί μαθαίνει να αντιλαμβάνεται πότε χρειάζεται να κάνει κάποιες ασκήσεις για να ξεκουράσει τα μάτια του ή ποιες ασκήσεις το βοηθούν όταν χρειάζεται να διαβάσει μαθηματικά ή να μάθει ορθογραφία!

Οι ασκήσεις που προτείνουμε – είτε με μπάλες και σακουλάκια είτε χωρίς – είναι απλές, διασκεδαστικές, μη παρεμβατικές και εξαιρετικά αποτελεσματικές.

Παράλληλα, δουλεύουμε τον συντονισμό ματιών και χεριών, κάτι που επηρεάζει ουσιαστικά την ικανότητα γραφής, τον αθλητισμό και τις επιδόσεις μας σε διάφορες ομαδικές δραστηριότητες. (Αν τα μάτια δεν είναι σε θέση να προσδιορίσουν πού βρίσκεται το σώμα σε σχέση με το κινούμενο αντικείμενο, πώς θα μπορέσουν να βοηθήσουν στη σωστή λειτουργία του κινητικού μας συστήματος;)